Spi, Románku, spi

Krásný den,

spousta z Vás se mě ptala a stále ptá ohledně spánku a spacího režimu Románka, jakou máme peřinku, v kolik chodí večer spinkat atd. Pokusím se Vám v tomto článku sepsat odpovědi na Vaše otázky, které mi často chodí na Instagram.

Spací režim Románka jsem se snažila zavádět od malička, ale každá určitě víte, že zprvu to není úplně tak růžový, jak si předem malujeme 😊. Když byl Románek malé miminko, tak spinkal často a nepravidelně. Asi jako většina miminek. A když zrovna nespinkal, bojovali jsme s prdíky😞. Takže ve dne režim nebyl téměř žádný. Snažila jsem se ale odmalička zavést aspoň večerní spací režim. Okolo 18. hodiny jsme s manželem Románka vykoupali a v 19 hodin jsem se ho snažila uspat. Někdy to šlo rychle, jindy jsem ho třeba uspávala i dvě hodiny. Ale nikdy jsem to nevzdala a nenechala ho napospas, dokud neusnul. Když byl maličký spinkal v zavinovačce a v hnízdečku. Peřinku jsme nepoužívali. Zavinovačku měl asi do měsíce a půl, potom spinkal už jenom v hnízdečku a zakrytý lehkou dečkou. Hnízdečko používal asi půl roku a byla to podle mě ta nejlepší možná investice, protože se v něm cítil bezpečně a vždy se k jednomu okraji při usínání pevně přitulil.


Když jsme odstranili hnízdečko, tak se Románek při usínání a spánku začal tulit k polštářkovým mantinelům. Prostě mu tam to ,,něco" k přitulení chybělo. Takže teď mu dělá společníka v postýlce plyšáček Effík Bunny, velikosti S, který je prostě kouzelný. Románek se během spánku k němu vždy přitulí. Potřebuje cítit něčí blízkost a cítit se tak v bezpečí. Právě proto mám zálusk ještě na většího Effíka Bunnyho, protože přece jenom nám Románek roste a Effík nám začíná být maličký😊.



Zdroj: https://effiki.cz/

Na podzim jsme začali řešit koupi peřinky a polštářku. Zvolili jsme nakonec peřinku a polštářek z bambusu a jsme moc spokojení. Polštářek zatím nepoužíváme. Začali jsme s manželem pokukovat po pěkném povlečení na peřinku. Chtěli jsme nějaké decentní, ne moc křiklavé, protože toho si ještě užijeme až až 😊. Nakonec nás nejvíce zaujalo povlečení Bubble od Effiki.  Je krásné nejen designově, ale také je příjemné na dotek a vyrobené z kvalitní bavlny. A Románek ho naprosto miluje.


Postupně se Románek naučil (zhruba od 4. měsíce), že mezi 19:00-19:30 hodin chodí spinkat. Náš večerní rituál začíná tedy už okolo 18:00 hodiny, kdy dostává večerní kašičku. Pak jdeme do pokoje a manžel do koupelny, kde mezitím připraví Románkovi vanu, nahází mu tam jeho oblíbené hračky, občas přidá dětskou přírodní pěnu, abychom mu to koupání oživili. Já mezitím vysvléknu Románka a nachystám věci potřebné po koupaní. Po koupání se chvíli mazlíme a když je Románek už v pyžámku, následuje poslední krmení a usínání. Románek mi pokaždé usne v náručí a já ho pak jen přesunu do postýlky,kde se pevně chytne svého Effíka Bunnyho a pokračuje ve spánku. Usíná pravidelně okolo 19:30 hodin. Jsem za to ráda, protože vím, že večer mám už klid a můžeme se s manželem dívat na televizi nebo nějaký film. Za celou noc se probudí cca 2x. Pokud mu rostou zoubky, je vzhůru každou hodinku.


A málem bych zapomněla, ohledně dotazů k dennímu spaní. Ve dne si Románek zdřímne okolo 10. hodiny na cca 20 minutek a potom po obědě (mezi 12:00-13:00 hodin) zhruba na hodinku, hodinku a půl. Dopoledne spinká většinou doma v postýlce nebo v autě, když někam jedeme a odpoledne většinou usíná v kočárku na terase nebo procházce.

Doufám, že jsem tak nějak odpověděla na všechny Vaše dotazy, které mi chodí a přeji Vám pěkný zbytek dne.



Žádné komentáře

Pravidelní čtenáři