Dortík pro Románka k 1. narozeninám

Krásný den,

spousta z Vás mi na Instagramu psala o dortík, který jsem dělala Románkovi k jeho 1. narozeninkám. Narozeniny od Románka jsme oslavili o týden později kvůli jeho nemoci, to ale neznamená, že by si je méně užil nebo cokoliv - prostě se jen oslavička posunula😊. A parádně jsme si Románkův velký den užili, i když co my - Románek si je užil! 😊 
Ráno dostal dortík, který si pěkně rozpiplal a dárečky.  Hned pak jsme vyrazili do zábavního centra pro děti - do Žirafy, kde si to Románek užil na maximum😊.



Ale teď už k receptu😊. Recept na zdravý dort k 1. narozeninám jsem objevila TADY, kde se jmenuje jako Hrnkový banánový dort.Víceméně jsem recept zachovala, jen pár drobností jsem změnila, takže pojďme na to😊.



INGREDIENCE:

4 zralé banány
1,5 hrnku špaldové mouky
2 velké bílé jogurty ( použila jsem Hollandia Selský)
jahodová přesnídávka Hami ( použila jsem cca půlku)
jedlá soda
Ovoce na ozdobení (já použila jahody a borůvky)

POSTUP:

1. Den předem si připravte základ na krém, kterým budete plnit a potírat dort. Jogurty jsem vyklopila a zabalila do dětské plínky, položila pak plínku na cedník na těstoviny a zatížila. Pod cedník jsem dala velkou misku, aby měla kam odkapat sirovátka a  takto dala na noc do ledničky.

2. Ráno jsem si trošku přivstala. Nastrouhala jsem si banány (čím zralejší, tím lepší a sladší) a smíchala se špaldovou moukou, jedlou sodou a jablečnou přesnídavkou Hami.

3. Hlubší plech jsem si vyložila pečícím papírem a nalila na něj těsto vysoké asi 1 cm. Pekla jsem cca 20 minut na 180-200 stupňů.

4. Z upečeného a vychladlého korpusu jsem si za pomocí většího hrníčku vykrojila nožem čtyři kolečka ( přiložila jsem hrníček a objela dokola nožem). 

5. Jednotlivě vykrojená korpusová kolečka jsem slepila krémem - odkapaný jogurt s jahodovou přesnídávkou (tu však dejte dle uvážení, ať Vám krém moc nezřídne). Nechte si trochu krému i na potření dortu nahoře a kolem dokola. 

6. Dortík jsem obskládala dokola Keksíky od Hami, můžete ještě ozdobit stužkou s mašlí. Vrch dortu jsem nazdobila čerstvým ovocem - jahodami a borůvkami.


Románkovi dortík moc chutnal, celou dobu se u toho usmíval, různě se v něm plácal, vyhazoval na zem, papal ho a dokonce zbylo i něco málo na mě s manželem😊.




Žádné komentáře

Pravidelní čtenáři